Zdrowe desery cz.1

Zdrowe desery cz.1

Uwielbiam słodkości, więc gdy rozpoczęłam swoją przygodę ze zdrowym stylem życia, nie chciałam z nich rezygnować. Okazało się, że jest mnóstwo sposobów na ugryzienie tego problemu, który był problemem tylko w mojej głowie. Słodkości bez cukru też mogą być słodkie i pyszne, przekonacie się sami.

Tym postem chciałabym stworzyć cykl wpisów, w których pokazuję Wam co można jeść na słodko, a jednocześnie mieć pewność, że te nasze domowe słodkości nie są napompowane cukrem czy chemicznymi dodatkami.

Dzisiaj podaję trzy fajne propozycje na zdrowe desery, z których moim faworytem jest ryż z jabłkami <3

 

 

CIASTECZKA OWSIANE

 

Składniki:

– 1 szkl. płatków owsianych

– 1/2 szkl. mąki kokosowej

– 1 żółtko

– 100g masła

– 1 łyżeczka sody oczyszczonej

– 2 łyżki miodu

– 3 rozdrobnione daktyle

– dodatki np. wiórki kokosowe, orzechy, rodzynki,

W rondelku rozpuścić masło i zostawić do ostygnięcia. W misce wymieszać resztę składników, plus ewentualnie inne dodatki i dodać wystudzone masło.
Z masy formować małe kuleczki, spłaszczać je ręką na cieniutkie ciasteczka. Trzeba wziąć pod uwagę, że ciasteczka w piekarniku będą rosły, więc średnica 4 cm w zupełności wystarczy.
Wykładać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec 15 min w 180 stopniach.

 

DOMOWY KISIEL JABŁKOWY

 

 

Składniki:

– 2 duże jabłka

– 1/2 łyżeczki cynamonu

– 2 łyżki mąki ziemniaczanej

– 2 szkl. wody

– 2 łyżki miodu

Obrane ze skórki jabłka zetrzeć na tarce jarzynowej do garnka, zalać 1 i 1/2 szkl wody i gotować przez kilka minut. Dodać cynamon i miód. Pozostałe 1/2 szklanki wody zmieszać z mąką i dodać do gotujących się jabłek mieszając. Pogotować kisiel jeszcze przez chwilę.

Ten kisiel można zrobić z mango, gruszek, banana, nie musimy ograniczać się tylko do jabłek 🙂

 

RYŻ Z JABŁKAMI

 

 

Składniki:

– 4 jabłka

– 2 szklanki ryżu

– cynamon

– 2 łyżki płynnego miodu

– jogurt naturalny/grecki

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce na plasterki. Ryż ugotować. Naczynie żaroodporne wysmarować tłuszczem, wyłożyć 1/3 część ryżu, później porcję jabłek, posypać cynamonem, następnie ryż, znów jabłka, posypać cynamonem i na górę jeszcze raz ryż. Polać miodem i posmarować masłem. Piec ok 45 minut w 170 stopniach. Podawać z jogurtem.

 

Mam cichą  nadzieję, że dzięki mnie choć trochę polubicie domowe, zdrowe desery i zaczniecie przygotowywać je w swoich domach.

Pozdrawiam Was ciepło!